tisdag 16 augusti 2016

Monokromatiska rosenkort

Hejsan !

Idag ska jag visa två kort där jag använt samma stämpelset från Prima Marketing.
Dom stämplarna är nästintill beroendeframkallande måste jag säga.
Jag har även antagit Lottas andra utmaning för månaden till oss inspiratörer, att göra monokromatiska kort.
Alltså att hålla sig huvudsakligen till en och samma färg men i olika toner.

Det blev ett kort i gula toner och ett i rosa och jag erkänner att jag smugit med lite vanlig vit cardstock.

 Lite kan man väl få töja på gränserna, eller hur ;)

Först ut är det gula kortet..


Ett kort till en kär mor!


Jag har stämplat med tre olika gula stämpeldynor. Stansade ut kortpanelen med en die från Lawn Fawn. En pärlemorskimrande knapp och vanlig vit sytråd fick räcka som dekoration tillsammans med en text av ett vanligt vitt Thickersalfabet


Och här kommer det rosa kortet...


Inte så mycket till dekorationer här heller då jag tycker att dom stämplade rosorna ska få stå i centrum liksom. Även här har jag använt tre olika toner på stämpeldynor.
En söm med symaskinen slank med här tillsammans med lite sytrådstrassel.

Så där ja, nu är det din tur att sätta dig och skapa något, kanske det blir något monokromt till och med?

Tusen tack för titten!

Kram Anna :)



4 kommentarer:

Monica =) sa...

Vilka vackra kort, förstår att de där stämplarna blir beroendeframkallande!
Kram!

En liten butik sa...

Båda korten är jättefina!! Kram Lotta

Anna Uhras sa...

Tack snälla Monica 😍 Vad glad jag blir!! Kram Anna

Anna Uhras sa...

Åh!! Vad roligt att du tycker det Lotta!! Du är så gullig!! Kram Anna 💚